حمو بيكا : مسرح إيه اللي أنا وقعت عليه!

كشف مغني المهرجانات المصري حمو بيكا حقيقة سقوطه من على المسرح خلال حفله الأخير بموسم الرياض 2021 في المملكة العربية السعودية.

وقال بيكا، في بث مباشر عبر صفحته الرسمية بموقع “فيسبوك”: “مسرح إيه اللي أنا وقعت عليه! اللي كانت شغالة في الفيديو مزيكا أجنبي، هو أنا دلوقتي بغني أجنبي؟ أنا بخير وبسلامة وأنا دلوقتي في السعودية وعندي حفلات هناك”.

اقرأ أيضا: حمو بيكا يعلن عزمه افتتاح مطعم وكافيه بعد منعه من الغناء: “تعالوا كلوا عندي”

وأوضح بيكا : “مش أنا اللي كنت في الحفلة دي أصلا، ولا وقعت من على المسرح ولا حاجة، والكلام ده فشر، بيقولوا إني وقعت في دبي وأنا أصلا في السعودية، وبقول لكل الناس اللي قلقت عليّا أنا بحبكم”.

وتداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، مقطع فيديو يُظهر تعرض مطرب للسقوط أثناء رقصه بسبب كسر في خشبة المسرح، يُشار إليه أنه مغني المهرجانات حمو بيكا خلال حفل له في دبي.

وبالبحث في أصل الفيديو المتداول والمنسوب إلى حمو بيكا، وجدنا أنه منشور على موقع “يوتيوب” منذ يوليو 2018، ونُسب في تلك الفترة أيضا للمطرب اللبناني جو رعد، لكن في حقيقة الأمر أن من سقط هو منسق أسطوانات أجنبي.

وطرح حمو بيكا يوم الخميس الماضي، عبر قناته بموقع “يويتوب”، مهرجان “ملعونة الفلوس” مع مودي أمين والسويسي، من توزيع مصطفي السيسي.

زر الذهاب إلى الأعلى